![شرایط دریافت لیزینگ دانشبنیانی چیست؟](/files/fa/news/1403/4/9/579186_508.jpg)
آمایش و هدفمندی آموزش جزء ضروریات است/ تحقق مرجعیت علمی کشور با استقاده از تجربیات جهانی
![آمایش و هدفمندی آموزش جزء ضروریات است تحقق مرجعیت علمی کشور با استقاده از تجربیات جهانی](/files/fa/news/1402/6/11/320562_883.jpg)
سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفتوگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری درباره مولفههای لازم برای تحقق مرجعیت علمی اظهار کرد: یکی از اهداف دانشگاه در برنامههای تحولی بحث مرجعیت علمی کشور در سطح ملی و بین المللی است.
وی افزود: تمرکزمان در بحث ملی مرجعیت علمی به عنوان محل رجوع است و در سطح بین المللی اگر بخواهیم روی مرزهای دانش حرکت کنیم باید رتبه علمی را ارتقا دهیم.
آقامیری تأکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت دقیق در مسئله مرجعیت علمی بیان شده است، بر این اساس هدف کشور فعالیت روی عملکرد دیگران نیست، اما نمیتوانیم مستقل و جدا از حرکات علمی جهانی گام برداریم.
رئیس دانشگاه شهیدبهشتی تصریح کرد: سعی میکنیم با اقتدار در ارائه قدرت علمی ایران که مرجعیت را رقم میزند حضور داشته باشیم.
وی با اشاره به بازنگری سرفصلهای دروس دانشگاهها اظهار کرد: آمایش را به عنوان یک اصل اساسی میبینیم و امروزه دیگر نمیتوانیم هزارن نفر را در یک رشته خاص تربیت کنیم که پس از فارغالتحصیلی بیکار باشند؛ چراکه باعث از بین رفتن سرمایه میشود و مسائل علمی و روانی را به بار میآورد.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه سرفصلهای دروس دانشگاهی باید هدفمند شوند، تأکید کرد: آمایش و هدفمند کردن آموزش دانشگاهها جزء ضروریات کشور شناخته شده است.
انتهای پیام/
![شرایط دریافت لیزینگ دانشبنیانی چیست؟](/files/fa/news/1403/4/9/579186_508.jpg)
![فرصت فناورانه شرکتهای دانشبنیان به زائران حسینی/ رویداد «عصر امید اربعین» چه ویژگیهایی دارد؟](/files/fa/news/1403/4/9/579172_987.jpg)
فرصت فناورانه شرکتهای دانشبنیان به زائران حسینی/ رویداد «عصر امید اربعین» چه ویژگیهایی دارد؟
![برج فناوری و نوآوری اصفهان به بهرهبرداری رسید](/client/themes/fa/main/img/defultpic.png)