دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با آنا: 

 آمایش و هدفمندی آموزش جزء ضروریات است/ تحقق مرجعیت علمی کشور با استقاده از تجربیات جهانی

 آمایش و هدفمندی آموزش جزء ضروریات است  تحقق مرجعیت علمی کشور با استقاده از تجربیات جهانی
رئیس دانشگاه شهیدبهشتی گفت: آمایش را به عنوان یک اصل اساسی می‌بینیم و امروزه دیگر نمی‌توانیم هزاران نفر را در یک رشته خاص تربیت کنیم که پس از فارغ‌التحصیلی بیکار باشند؛ چرا‌که باعث از بین رفتن سرمایه می‌شود و مسائل علمی و روانی را به بار می‌آورد.
کد خبر : 866195

سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری درباره مولفه‌های لازم برای تحقق مرجعیت علمی اظهار کرد: یکی از اهداف دانشگاه در برنامه‌های تحولی بحث مرجعیت علمی کشور در سطح ملی و بین المللی است. 

وی افزود: تمرکزمان در بحث ملی مرجعیت علمی به عنوان محل رجوع است و در سطح بین المللی اگر بخواهیم روی مرز‌های دانش حرکت کنیم باید رتبه علمی را ارتقا دهیم. 

آقامیری تأکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت دقیق در مسئله مرجعیت علمی بیان شده است، بر این اساس هدف کشور فعالیت روی عملکرد دیگران نیست، اما نمی‌توانیم مستقل و جدا از حرکات علمی جهانی گام برداریم. 

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی تصریح کرد: سعی می‌کنیم با اقتدار در ارائه قدرت علمی ایران که مرجعیت را رقم می‌زند حضور داشته باشیم. 

وی با اشاره به بازنگری سرفصل‌های دروس دانشگاه‌ها اظهار کرد: آمایش را به عنوان یک اصل اساسی می‌بینیم و امروزه دیگر نمی‌توانیم هزارن نفر را در یک رشته خاص تربیت کنیم که پس از فارغ‌التحصیلی بیکار باشند؛ چراکه باعث از بین رفتن سرمایه می‌شود و مسائل علمی و روانی را به بار می‌آورد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه سرفصل‌های دروس دانشگاهی باید هدفمند شوند، تأکید کرد: آمایش و هدفمند کردن آموزش دانشگاه‌ها جزء ضروریات کشور شناخته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته